Print
Zoom In
Zoom Out

در نشست کمیته همکاریهای ناحیه دو کرج و فردیس ؛

رشد فرهنگ دینی در مدارس از ثمرات همکاری حوزه وآموزش وپرورش است

شناسه مطلب: 10652
زمان انتشار: شنبه 23 تیر 1397 ساعت 09:05

تعامل آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مهمترین عامل تحقق سند تحول،است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها  ،جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و فردیس  با حضور حجت الاسلام حسین درودی معاون اموراستان های ستاد همکاری های حوزه وآموزش وپرورش،  حجت الاسلام ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس ، فهمیده  مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج ، فردیس و مسعود مهرانی نیا، معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.

در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه شهرستان فردیس برگزار گردید، معاون اموراستان های ستاد همکاری های حوزه وآموزش وپرورش ضمن تشکر ازاعضا  و با اشاره به برنامه عملیاتی جامعی که آموزش و پرورش در23 زیر برنامه در سطح استان ها اجرا نموده است بیان کرد: این وزارتخانه 7 برنامه عملیاتی مربوط به شهرستان ها دارد که از طریق اداره کل استان ها به مناطق ارسال گردیده است.

حجت الاسلام درودی گفت: رویکرد سند ملی تحول بنیادین آموزش وپرورش، تربیت اسلامی می باشد که شامل مفاهیم اساسی و فلسفه تربیت اسلامی و راهکارها در خصوص برنامه هایی که زیرمجموعه تربیت اسلامی قرار می گیرد است که این امر نیازمند حضور  صاحب نظران علوم اسلامی است.

حجت الاسلام درودی دلیل تشکیل کمیته همکاری ها ی حوزه علمیه و آموزش وپرورش را حمایت یکدیگر در مباحث فرهنگی و عقیدتی بیان کرد و از اجرای دستورالعمل ها و برنامه ریزی در راستای اجرای برنامه ها در سطح شهرستان فردیس  ابراز خرسندی نمود.

 وی تعامل آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به عنوان دو نهاد بزرگ فرهنگی کشور را مهم تلقی کرد و عنوان کرد: تعامل آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مهمترین عامل تحقق سند تحول،است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های مدون ستاد همکاری ها پرداخت و گفت ؛ برنامه بازدید دانش آموزان پایه‌های دهم از حوزه‌های علمیه، ارائه آموزش‌های لازم توسط طلاب جهت افزایش اگاهی های دینی دانشجو یان دانشگاه تربیت معلم، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و اجرای طرح یک روز با مسئولان در مدارس امین، استفاده از طرح سرباز طلبه در مدارس از برنامه های شاخص دبیرخانه ستاد همکاری ها برای سال اینده می باشد .

درادامه این نشست  حجت الاسلام ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس ضمن ، تعامل دستگاه  تعلیم وتربیت با حوزه علمیه را  به عنوان یکی از عوامل مهم دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی  اسلامی عنوان کرد.

در ادامه  مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس  ضمن ارائه گزارشی از فعالیّت‌های انجام گرفته، افزود: رشد فرهنگ دینی در مدارس، از جمله ثمرات مبارکی بود که در اثر این همکاری ایجاد شد که در این زمینه می‏‎توان این گونه ظرفیت‎ها را توسعه داد.

فهمیده  در ادامه افزود: در سند تحول آمده است که همه دستگاهها و نهادها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند که در این میان یکی از نهادهای مهم حوزه های علمیه و حضور روحانی در مدارس است و در سال گذشته  58 روحانیدر این زمینه با آموزش و پرورش فردیسهمکاری داشتند

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد