امروز : 1397/08/24
2018-11-15
شناسه خبر : 10652
تاریخ انتشار : 1397/04/23 09:05
رشد فرهنگ دینی در مدارس از ثمرات همکاری حوزه وآموزش وپرورش است

در نشست کمیته همکاریهای ناحیه دو کرج و فردیس ؛

رشد فرهنگ دینی در مدارس از ثمرات همکاری حوزه وآموزش وپرورش است

تعامل آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مهمترین عامل تحقق سند تحول،است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها  ،جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و فردیس  با حضور حجت الاسلام حسین درودی معاون اموراستان های ستاد همکاری های حوزه وآموزش وپرورش،  حجت الاسلام ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس ، فهمیده  مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج ، فردیس و مسعود مهرانی نیا، معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.

در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه شهرستان فردیس برگزار گردید، معاون اموراستان های ستاد همکاری های حوزه وآموزش وپرورش ضمن تشکر ازاعضا  و با اشاره به برنامه عملیاتی جامعی که آموزش و پرورش در23 زیر برنامه در سطح استان ها اجرا نموده است بیان کرد: این وزارتخانه 7 برنامه عملیاتی مربوط به شهرستان ها دارد که از طریق اداره کل استان ها به مناطق ارسال گردیده است.

حجت الاسلام درودی گفت: رویکرد سند ملی تحول بنیادین آموزش وپرورش، تربیت اسلامی می باشد که شامل مفاهیم اساسی و فلسفه تربیت اسلامی و راهکارها در خصوص برنامه هایی که زیرمجموعه تربیت اسلامی قرار می گیرد است که این امر نیازمند حضور  صاحب نظران علوم اسلامی است.

حجت الاسلام درودی دلیل تشکیل کمیته همکاری ها ی حوزه علمیه و آموزش وپرورش را حمایت یکدیگر در مباحث فرهنگی و عقیدتی بیان کرد و از اجرای دستورالعمل ها و برنامه ریزی در راستای اجرای برنامه ها در سطح شهرستان فردیس  ابراز خرسندی نمود.

 وی تعامل آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به عنوان دو نهاد بزرگ فرهنگی کشور را مهم تلقی کرد و عنوان کرد: تعامل آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مهمترین عامل تحقق سند تحول،است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های مدون ستاد همکاری ها پرداخت و گفت ؛ برنامه بازدید دانش آموزان پایه‌های دهم از حوزه‌های علمیه، ارائه آموزش‌های لازم توسط طلاب جهت افزایش اگاهی های دینی دانشجو یان دانشگاه تربیت معلم، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و اجرای طرح یک روز با مسئولان در مدارس امین، استفاده از طرح سرباز طلبه در مدارس از برنامه های شاخص دبیرخانه ستاد همکاری ها برای سال اینده می باشد .

درادامه این نشست  حجت الاسلام ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس ضمن ، تعامل دستگاه  تعلیم وتربیت با حوزه علمیه را  به عنوان یکی از عوامل مهم دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی  اسلامی عنوان کرد.

در ادامه  مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس  ضمن ارائه گزارشی از فعالیّت‌های انجام گرفته، افزود: رشد فرهنگ دینی در مدارس، از جمله ثمرات مبارکی بود که در اثر این همکاری ایجاد شد که در این زمینه می‏‎توان این گونه ظرفیت‎ها را توسعه داد.

فهمیده  در ادامه افزود: در سند تحول آمده است که همه دستگاهها و نهادها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند که در این میان یکی از نهادهای مهم حوزه های علمیه و حضور روحانی در مدارس است و در سال گذشته  58 روحانیدر این زمینه با آموزش و پرورش فردیسهمکاری داشتند

کارگروه های تخصصی هم اندیشی دوازدهم

کارگروه های تخصصی هم اندیشی دوازدهم

کناره گیری حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی از ستاد همکاریها

بیانیه پایانی دوازدهمین نشست آموزشی- ترویجی ستاد همکاری ها

سهم آموزه های اسلامی در فضای مجازی در حد صفر است

ستاد همکاریها فرصت بی بدیل و بی نظیری را رقم زد/ برای بکارگیری ظرفیت های حوزه عجله نکنیم

میزگرد دوازدهمین نشست ستاد همکاریها برگزارشد

نخستین روز دوازدهمین هم اندیشی ستاد همکاریها - گزارش تصویری

دومین روز از دوازدهمین هم اندیشی سالانه ستاد همکاریها آغاز شد

حضور مقام معظم در دانشگاه فرهنگیان تاریخ ساز بود

کلیات برش 5ساله همکاریهای حوزه و آموزش مورد تصویب اعضای ستاد قرار گرفت

آموزش و پرورش باید در اولویت مسائل کشور قرار گیرد/ روحانیت در تمام ابعاد باید در کنار آموزش و پرورش باشد

فعالیت ستاد همکاریها در اقصی نقاط کشور مشهود است/استکبار جهانی تمرکزش بر تاثیرگذاری در اندیشه و فکر مردم است

رهنمودهای تحولی مدنظر مقام معظم رهبری منظومه ای تدوین کرد/ ستاد همکاریها تحولات خوبی را رقم زده است

ایده های حوزویان و معلمان در یکدیگر تنیده شود/به دنبال کاهش عطش مسئله کنکور هستیم

امروز تنها سه هزار مدرسه از نعمت روحانی بهره مند هستند/امسال ظرفیت 500 نفری طلاب وظیفه کامل جذب شده است

دوازدهمین هم اندیشی سالانه ستاد همکاریها آغازشد

مصمم به تقویت جایگاه حوزه های علمیه در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی کشور هستیم

حضور روحانیون در مدارس نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد

رتبه اول توسعه مدارس طرح امین به خوزستان رسید