Print
Zoom In
Zoom Out

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش صورت گرفت

برگزاری سه هزار گفتمان دینی با حضور روحانیون در مدارس کردستان

شناسه مطلب: 10651
زمان انتشار: چهارشنبه 20 تیر 1397 ساعت 14:06

نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری ها از  کردستان ،اولین نشست هماهنگی و برنامه ریزی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان به منظور بررسی و تصویب برنامه های سال 97 برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در این نشست بر استفاده از ظرفیت کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه های مشترک به ویژه برگزاری گفتمان های دینی در مدارس با بهره گیری از توانمندی روحانیون و ماموستایان تاکید کرد و برنامه های کمیته همکار ها را یکی از ظرفیت های بسیار مهم در اجرای مفاد سند تحول بنیادین بر شمرد .

رییس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش هم چنین خواستار پیگیری برنامه های غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی و سایر برنامه های مشترک کمیته در قالب تفاهم نامه شد و گفت : با همکاری آموزش و پرورش و اعضای کمیته اقدامات خوب و موثری تاکنون انجام شده است .

آیت الله حسینی شاهرودی بر مدیریت برنامه های دانش آموزی به منظور هم افزایی و بسیج امکانات با همکاری کلیه بخش ها تاکید کرد و اظهار داشت : همراهی مجموعه در پیگیری امور منجر به افزایش کمیت و کیفیت برنامه ها خواهد شد .

در ادامه این نشست قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی به منظور توانمند سازی مربیان و معلمان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد

 وی گفت:در راستای اجرای فعالیت های توجیهی و روشنگرانه در طول هفته فرصت هایی برای اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی  نظیر گفتمانهای دینی برای دانش آموزان پیش بینی شده است .

در ابتدای این نشست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گزارشی از اهم اقدامات و برنامه های سال 96 کمیته همکاری ها را ارائه کرد و گفت : خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و مشارکت اعضای کمیته قریب به 90 درصد برنامه های مصوب استان عملیاتی شده است .

وی افزود ؛برگزاری 3 دوره آموزشی با همکاری حوزه های علمیه ، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه مذاهب اسلامی برای 500 نفر از مدیران ، معاونین پرورشی ، معلمان و برگزاری بیش از 3 هزار گفتمان دینی در مدارس ازمهمترین اقدامات سال 96 بوده است  .

حجت الله نریمانی در ادامه با اشاره به برنامه های سال 97 کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش گفت : پیش نویس برنامه ها بر اساس ابلاغیه وزارت و دفتر ستاد همکاری ها به استانها اعلام و بعد از تصویب و تایید در کمیته استانی در قالب تفاهم نامه به منظور عملیاتی شدن در دستور کار قرار می گیرد .

وی در ادامه به تشریح رئوس برنامه های سال 97 کمیته همکاری ها پرداخت وگفت؛ پس از بحث و تبادل نظر و ارائه پیشنهادات در مجموع 12 برنامه در قالب تفاهم نامه استان با دبیرخانه ستاد همکاری ها از جمله اجرای گفتمانهای دینی ، برگزاری دوره های توانمند سازی مدیران ، معاونین و معلمان مدارس ، انجام فعالیت های پژوهشی ، اجرای طرح مدارس امین و ...برای اجرا  مصوب شد .

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود