Print
Zoom In
Zoom Out

رییس کمیته همکاری های استان بوشهر

نسلی تربیت کنیم که دنیا و آخرتمان را آباد کند

شناسه مطلب: 10602
زمان انتشار: سه شنبه 08 خرداد 1397 ساعت 14:15

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تربیت صحیح نسل آینده و توجه به مسائل درسی و تحصیلی فرزندان باید در اولویت والدین باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها  ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در جلسه درس اخلاق خود در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر  که جمعی از فرهنگیان نیز حضور داشتند اظهار داشت: وجود مبارک حضرت خدیجه کبری(س) در صدر اسلام ،مایه افتخاری برای اسلام بود و نسل مطهر و مبارک ایشان در طول تاریخ مایه هدایت و نجات و کمال انسان شدند.

*نسل انسان می‌تواند در دنیا و آخرت اثرگذار باشد

وی با اشاره به اینکه به فرموده حضرت محمد(س) بهشت مشتاق حضور حضرت خدیجه کبری(س) است، بیان کرد: انسان می‌تواند تاثیر بزرگی در نسل خود داشته باشد و در دنیا و آخرت اثرگذار باشد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: انسان موجودی است که هم به قبل و هم به بعد از خود ارتباط دارد و انسان موجود محدود زمانی نیست که ارتباطی با قبل و بعد از خود نداشته باشد و شخصیتی است که در عمود سلسله حیات انسانی نقشی برای گذشتگان و نقشی اثرگذار برای آیندگان ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی یک انسان تبار و گذشته خود را به باد می‌دهد و گاهی هم نسل خود را از بین می‌برد؛ گاهی یک شخص چنان فتنه‌ای می‌شود که هم نام آن خانواده به بدی برده می‌شود و هم پدر و مادر و هم فرزندان و نوه و نتیجه‌ها را بد می‌کند.

رییس کمیته همکاری های استان بوشهر بیان کرد: گاهی نیز یک فرد می‌تواند گذشته و آینده خود را با خیر و خوبی همراه کند. پس باید هم خود و هم اطرافیان خود را با خوبی همراهی کنیم و این موضوع در عملکرد ما نهفته است.

*فرزند خوب موجب غفران پدر و مادر می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: فرزند خوب موجب غفران پدر و مادر می‌شود و می‌تواند گذشتگان و آیندگان را شفاعت کند. به عنوان نمونه حضرت امام خمینی(ره) به تبار گذشته خود و فرزندانش شخصیتی بزرگ داد.

وی گفت: انسان‌های بزرگ در خانواده‌ای ظهور می‌کنند هم افتخاری برای گذشتگان ایجاد می‌کنند و هم برای نسل آینده خود مایه تربیت و خیر و آبرو و عزت می‌شوند. برخی انسان‌ها هم نام ننگی برای آینده خود بر جای می‌گذارند که مایه خجالت فرزندان و نوادگانشان می‌شوند.

*کاری کنیم تبار گذشته ما دعاگو باشند

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: انسان باید شخصیتی باشد که به خانواده و نسل خود عزت بدهد و باید روی تربیت فرزندان و نسل آینده خود دقت کنیم 

،کاری کنیم که تبار گذشته ما اگر هستند دعاگو باشند و افتخار کنند و اگر هم نیستند در آن دنیا برای ما دعا کنند و ما هم مایه عزت و اعتبار و آبروی آنها باشیم.

*ربا خواری یک نسل را بی آبرو میکند 

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: کسانی که با پول ربا می‌خواهند برای فرزندان خود آسایش و آرامش ایجاد کنند، فقط نام ننگ و بی‌آبرویی برای فرزندانش باقی می‌گذارد و تبار خود و نسل آینده‌اش را از آبرو می‌اندازد.

رییس کمیته همکاری های استان بوشهر بیان کرد: چقدر این لذت‌های چندلحظه‌ای باعث می‌شود که یک عمر انسان بی‌آبرو و سرافکنده شود؛ اینها هیچ ارزشی ندارد و نباید کسی چنین بلایی سر خود بیاورد؛ دنبال پول حرام رفتن، دنبال شهوت رفتن و دروغ‌گویی و غیبت و . . . باعث بی آبرویی می‌شود و انسان به هیچ جا نمی‌رسد.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد