Print
Zoom In
Zoom Out

رییس کمیته همکاری های آذربایجان شرقی

موفقیت نسل های کنونی و آینده در گرو اهتمام خستگی ناپذیر آموزگاران است

شناسه مطلب: 10565
زمان انتشار: سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 ساعت 14:46

اردیبهشت ماه، ماه ستایش و پاسداشت نام والای بزرگان علم و ادب است که در راه دانایی، روشنایی و شکوفایی اهداف مقدس نظام الهی به دانش و بینش مردمان فرهیخته و فرهنگ آفرین ایران اسلامی می افزایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها، نماینده ی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن گرامی داشت روز معلم ، و یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری   یاد آور شد: 

اردیبهشت ماه، ماه ستایش و پاسداشت نام والای بزرگان علم و ادب است که در راه دانایی، روشنایی و شکوفایی اهداف مقدس نظام الهی به دانش و بینش مردمان فرهیخته و فرهنگ آفرین ایران اسلامی می افزایند.

بدون تردید پویایی و ماندگاری روح فرهنگ در جامعه اسلامی ما وابسته به جریانی خلاق بر مبنای دانش و بینش بزرگانی همچون علامه شهید مرتضی مطهری استوار است که با خرد، هویت و شخصیت والای انسانی خود  معلمی را به معنای واقعی تفسیر وترجمه کرده است تا تشنگان راه دانایی و معرفت در هر زمانی از اندیشه ها و تفکر اسلامی ایشان در ترنم ایران اسلامی بهره مند شوند.

امام جمعه تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: البته ایرانیان از سپیده دم تاریخ تمدن پرچمدار علم و فرهنگ در سراسر گیتی بوده اند و امروز هم معلمان سرزمین ما که به معنای حقیقی کلمه شمع های روشنایی بخش ظلمت و جهل مدرن و راهنمایان نسل جدید به سوی اندیشیدن و آموختن توام با اخلاق هستند، مسیر انبیاء الهی را برای تعالی محافل آموزشی و تربیتی ایران اسلامی تداوم می بخشند.

وی افزود: نیک می دانیم قرنهاست که آثار شخصیت های علمی و فکری این سرزمین مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان است که این مهم را مرهون جایگاه بلند تعلیم و تربیت و همت معلمان و تلاشگران گمنام عرصه دانایی هستیم که گنجینه ای از معارف و شخصیت های علمی را برای ملت ها تربیت میکند تا وجود پربرکت آنها، زمینه ساز ترویج تمدن و فرهنگ در جوامع دیگر هم باشد.

در ادامه پیام آمده است: و حال نیز موفقیت نسل های کنونی و آینده ما و ارتقا جایگاه علمی این استان با دیرینه ی فرهنگی خود به عنوان " دارالتربیه ایران اسلامی" در گرو اهتمام خستگی ناپذیر آموزگارانی است که با ایثار و فداکاری در جهت حفظ، تقویت و انتقال علوم، زمینه آموزش و پرروش نونهالان، نوجوانان و جئوانان این مرز و بوم را فراهم می آورند.

در پایان با ادای احترام به ساحت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسه انقلاب اسلامی و تبریک روز معلم به همه معلمان خطه قهرمان پرور آذربایجان شرقی امیدوارم در سالی که از سوی مقام عظمای ولایت آیت الله امام خامنه ای عزیز راهبرد اقتصادی کشور حمایت کالای ایرانی است، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش از پیش در سنگرهای آموزشی و پرورشی اندیشه ساز و نقش آفرین باشند.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد