Print
Zoom In
Zoom Out

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش برگزارشد

کارگاه توانمند سازی مربیان پرورشی خرم آباد با گرایش مهدویت

شناسه مطلب: 10557
زمان انتشار: سه شنبه 04 اردیبهشت 1397 ساعت 09:51

یکصد پنجاه مربی و معاون پرورشی خرم آباد در کارگاه مهدویت و سبک زندگی اسلامی شرکت کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه همکاری ها،  کارگاه توانمند سازی مربیان و معاونین پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 2 خرم آباد با موضوع مهدویت و سبک زندگی اسلامی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

مسئول هماهنگی نهادهای حوزوی در این کارگاه  بر ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت تاکید کرد و گفت: مربیان و معاونین پرورشی به دلیل ارتباط بسیار خوب با دانش آموزان در انتقال و تبیین این فرهنگ بسیار اثرگذار هستند.

حجت الاسلام مردان پور یکی از نشانه های مومنان را انتظار فرج خواند و افزود: مهم ترین وظیفه هر فرد در جامعه، شناخت و کسب معرفت بیشتر و روزافزون در زمینه امام عصر و مفهوم انتظار  و تلاش برای شناساندن آن به سایر افراد جامعه است 

مدیر کل تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه افزود ؛ بدیهی است اگر شناخت و معرفت نسبت به انتظار و معارف آن ، به فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود، به برکت انتظار فرج  پله های ترقی، پیشرفت و توسعه را پویاتر و با شناخت اقتضائات زمان و مکان طی خواهیم کرد . 

برپایه این گزارش حجت الاسلام والمسلمین  میناپور مدیرحوزه علمیه استان از دیگر میهمانان و سخنرانان این کارگاه آموزشی و ترویجی بود. 

عضو کمیته همکاری های لرستان در این کارگاه ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را یکی از اصول راهبردی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب دانست و گفت ؛اگر زیبایی های زندگی ایرانی اسلامی را برای دانش آموزان بیان کنیم به لحاظ فطرت پاکی که دارند جذب آن خواهند شد . 

حجت الاسلام والمسلمین  میناپور در ادامه با اشاره به زندگی بدون احساس و عاطفه غربی ها گفت ؛عاطفه و احساس در زندگی غربی ها معنی ندارد و اگر سری به سایت ها و رسانه های مجازی بزنیم خواهیم فهمید، سبک زندگی غربی هیچ گونه نگاهی به جایگاه ویژه ای که خداوند برای انسان تعریف کرده ندارد و همه آرزوهادر زندگی غربی دست یافتن به مقامات دنیایی و خواهش های نفسانی است .

مدیر حوزه علمیه لرستان بابیان اینکه ؛ اسلام دین رهایی از قفس نفس به ملکوت است گفت؛معارف دینی ما دنیا را مذموم ندانسته و همواره بر استفاده مطلوب از امکانات دنیایی برای رسیدن به مقامات معنوی تاکید دارد لذا باید مربیان پرورشی بر این نکته تاکید نمایند سعادت انسان در خوب زندگی کردن و استفاده مطلوب از نعمت های خداوند رقم می خورد . 

وی خواستار  تبیین فرهنگ انتظار از سوی مربیان برای دانش آموزان شد و گفت ؛ برای اینکه مقوله فرهنگ انتظار را عالمانه بری دانش آموزان مطرح کنید می بایست در کارگاهای آموزشی که توسط دانش آموختگان عرصه مهدویت تدریس می شود شرکت نموده و چنانچه سئوال یا شبهه ای در این خصوص مرطح می شود را با کارشناسان مهدویت در میان بگذارید . 

در ادامه این گارگاه ،محسنی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه 2 خرم آباد نیز ضمن تقدیر از تلاش مربیان و معاونین پرورشی مدارس گفت: دانش آموزان امانتداران معصوم جامعه هستند که وظیفه داریم با ترویج سبک زندگی اسلامی در بین آنان نیرویی در تراز جمهوری اسلامی تحویل جامعه داده شود.


آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد