Print
Zoom In
Zoom Out

معاون امور استانهای دبیرخانه همکاری ها

رسیدن به حیات طیبه یعنی کادر سازی برای ظهور منجی

شناسه مطلب: 10546
زمان انتشار: سه شنبه 28 فروردین 1397 ساعت 14:49

کمیته همکاری های شهرستان الیگودرز استان لرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین درودی در دفتر امام جمعه این شهر تشکیل جلسه داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری ها، حجت الاسلام والمسلمین حسین درودی در این نشست ضمن تبریک اعیاد رجبیه و مبعث پیامبر بزرگ اسلام هدف از بعثت را ترویج مکارم اخلاق و رسیدن انسان به مقامات خلیفه الهی دانست و گفت؛ اگر تلاش کنیم به مکارم اخلاق مورد نظر پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم برسیم آن وقت است که ملائک به دستورخداوند عزیز برای بشر سجده خواهند کرد یعنی صفات او را می ستایند.

وی افزود؛ اینکه خداوند به ملائک امر می فرماید در مقابل انسان سجده کنید، منظور ظاهر و هیآت مادی انسان  نیست، بلکه آنچه ملائک را به سجده وادار میکند، حقیت انسان و باطن متعالی اوست که مسجود کروبیان می گردد.

معاون امور استانهای دبیر خانه ستاد همکاری ها با استناد به نظر مفسران در خصوص بعثت گفت؛ بعثت بردو نوع است بعثت مستمر که متعلق به پیامبران است که اتمام بخش آن حضرت خاتم النبیین صلی الله علیه و آله وسلم بوده و استمرار آن نیز به واسطه حجت های خداوند حکیم، یعنی ائمه اطهارعلیهم السلام بطور مستمر تداوم دارد. و معنای بعثت همان حیات جدید برای هر انسانی است که مراتب عالی آن با بعثت انبیای عظام الهی در اختیار بشر قرار داده  می شود که با پیروی از دستورات انبیاء و اوصیای حقیقی قله های صفات انسانی یا همان مکارم اخلاق فتح می گردد. 

حجت الاسلام درودی در ادامه راه رسیدن به حیات طیبه سوره نحل را برای نسل جوان و نوجوان توجه به آموزه های قرآنی در قالب های نو عنوان کرد، و خاطرنشان نمود که در آموزش و پرورش راه رسیدن به حیات طیبّه کوچ از حیات تربیتی  غربی ها است که  سالهاست برای ما ترسیم کرده اند. و این چرخش حاصل نمی گردد مگر با عملیاتی کردن مفاد و مضامین غنی سند فاخر تحول بنیادین آموزش و پرورش . 

وی با بیان اینکه رسیدن به حیات طیبه بدون بعثت برای بشرامکان پذیر نیست افزود؛ با عمل به فرایند این سند فاخر است که روح نوجوان وجوان و کودکان ما با ارزشهای دینی مأنوس می شود و زمینه انکیزش او برای رسیدن به درجات علمی و معنوی متناسب حکمت خلقت برایش فراهم می گردد .

حجت الاسلام درودی تشکیل کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش را در راستای هماهنگی دونهاد مهم تعلیم و تربیت یعنی حوزه و آموزش و پرورش دانست و گفت؛ اگر حوزه و آموزش و پرورش ظرفیت خود را برای تربیت نسلی مانند پرورش یافتگان مکتب امام خمینی (رحمه الله علیه) بکار گیرد، آنوقت است که برای زمینه سازی  بعثت انبیا و ظهور منجی کادر سازی حقیقی صورت پذیرفته است. 

وی گفت دبیر خانه ستاد همکاری ها مصمم است ابعاد سند تحول بنیادین را برای بدنه حوزه و آموزش و پرورش تشریح و تدریس کند، به همین منظور دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین و مبانی نظری آن را آغاز کرده که به زودی دوره های تکمیلی و بعدی آنرا در سراسر کشور ترویج خواهد داد.

حجت الاسلام درودی همچنین به جذب طلبه وظیفه برای خدمت به اموزش و پرورش اشاره کرد و گفت؛ کمیته های همکاری از این طریق می توانند بخشی از نیار های دو دستگاه را جهت ترویج امور دینی در مدارس تامین نمایند،

 وی گفت؛ مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در شهر مقدس قم برای آموزش و پرورش یک ظرفیت ویژه در نظر گرفته که با اختصاص کد به هر استان، از خدمات 5گانه مرکز آنان را پوشش داده  که در حال حاضر هم استمرار داشته و آماده خدمات رسانی را دارد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد