Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه قزوین

رسانه ملی نقطه مقابل سند تحول بنیادین را تبلیغ می کند

شناسه مطلب: 10492
زمان انتشار: چهارشنبه 09 اسفند 1396 ساعت 09:12

متاسفانه صدا و سیما بهترین فرصت را برای کنکور تبلیغ می کند در حالیکه سند تحول ،بر دوری از محفوظات و تقویت عنصر تفکر متمرکز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه همکاری ها به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در دیدار با امام جمعه قزوین با اشاره به اقدامات زیربنایی انجام شده در آموزش و پرورش گفت: موضوع تحول بنیادین نظام آموزشی که بر پایه مبانی اسلامی وتأیید مقام معظم رهبری تحت عنوان سند تحول بنیادین مطرح شده در اجرا مخالفانی دارد.

*عده ای در صدد تخریب آموزش و پرورش هستند 

وی اظهار داشت: طی این سالها با وجود تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری ،آموزش و پرورش گام های رو به جلویی بر داشته است و در عین حال خطری که با آن  مواجه هستیم، این است که بعضی ها حساب شده و با برنامه ریزی در صدد تخریب وجه و حیثیت عمومی آموزش و پرورش هستند و می خواهند اعتبار آموزش و پرورش و مشروعیت و مقبولیت آن را خدشه دار کنند .

تعبیر مقام معظم رهبری از هجمه ها به آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعبیری که حضرت آقا سال قبل از آموزش و پرورش داشتند این بود؛ "بعضی می خواهند آموزش و پرورش را از چشم بیندازند و این عقبه در بیرون دارد و ما مطلع ایم" و ..

حجت الاسلام  والمسلمین محمدیان اضافه کرد: گاهی با ابزار  سیاست ، گاهی سکولارنامیدن آنان  و گاهی نیز مذهبی های دو آتیشه آموزش و پرورش را مورد نقد و بررسی قرار می دهند و از آن طرف عده ای مدرسه دین و  مذهب محور را تخریب می کنند.

*نقش ویرانگر کتابهای غیر استاندارد

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های آموزشی غیراستاندارد نه تنها در فرایند یاددهی، یادگیری را با اخلال مواجه می کند بلکه بالاتر از آن، هدف‌های سند تحول بنیادین را نشانه‌گرفته است.

*انتقاد از عملکرد صدا و سیما 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه صدا و سیما بهترین فرصت را برای کنکور تبلیغ می کند در حالیکه سند تحول ،بر دوری از محفوظات و تقویت عنصر تفکر متمرکز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدیان بیان کرد: هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی به مراحلی از حیات طیبه است و پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را مدنظر قرار دارد.

وی تصریح کرد: سند تحول یا برنامه درسی ملی، گریز از میدان حافظه محوری و ورود به میدان خلاقیت، تفکر و اندیشه را برای ما تکلیف کرده، ‌همانطور که اولین عنصر از عناصر پنج‌گانه برنامه درسی ملی،‌ ارتقای تفکر و حکمت است.

*پیش‌بینی  یازده حوزه یادگیری در سند تحول

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیش‌بینی ۱۱ حوزه یادگیری در سند تحول آموزش و پرورش گفت: قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، آداب و مهارت زندگی، کار و فناوری، بهداشت و سلامت، تربیت بدنی و زبان‌های خارجی از جمله این حوزه‌هاست.

وی تاکید کرد: در نظام قدیم آموزش و پرورش نه از علت فعلی خبر بود نه از علت غایی در حالی که در برنامه درس ملی جدید حیات طیبه را آورده ایم و این در کتابهای درسی از پایه اول تا یازدهم تدوین و بازنگری شده است.

وی یاد آور شد: سعی و تلاش براین بود که این نظریه در کتابها استوار باشد چه کتاب علوم طبیعی و علوم نظری و علوم پایه و چه در فرهنگ و معارف اسلامی، حتی در حوزه فنی و حرفه ای ما نیز در چند اصل پایدار شود و به معیشت حلال و تولید ثروت پایدار منجر شود و اخلاق حرفه ای در آن ماندگار گردد.

حجت الاسلام محمدیان افزود: اخیرا موضوع کنکور و حذف آزمون های غیر دولتی مطرح شده است و اقدام خوبی از سوی وزارت خانه بود ، چون  بعضی از این کتابها تحت عنوان کتابهای غیرآموزشی صرفا تخریب  نظام درسی را در پی دارد .

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود