Print
Zoom In
Zoom Out

در جلسه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش کرمان مطرح شد؛

حضور روحانیت در مدارس دانش آموزی تقویت شود/ دست اندر کاران فرهنگ از محتوای سند تحول بنیادین آگاهی یابند

شناسه مطلب: 10472
زمان انتشار: دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 09:55

در جلسه کمیته همکاری حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان بر ضرورت تقویت همکاری ها و حضور روحانیت در مدارس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ، جلسه کمیته همکاری حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش کرمان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا محسن بیگی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، گزارشی از فعالیت‎های انجام گرفته از طرف آموزش و ‌پرورش در ارتقای روابط این ارگان با حوزه و مبلغین ارایه داد و بر لزوم تقویت فعالیت‎های تربیتی تاکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی همکاری حوزه و آموزش و پرورش را متقابل دانست و تقویت همکاری ها را امری ضروری برشمرد.

در ادامه، حجت الاسلام جلالی به ارائه گزارشی از فعالیت‎های سازمان تبلیغات پرداخت و بر لزوم تامین منابع مالی و آموزش مبلغین و ائمه جماعات مدارس تاکید کرد.

در ادامه این نشست علیرضا  رحیمی معاون برنامه‎ریزی و پژوهش ستاد همکاری‎های حوزه و آموزش و پرورش، نیز کمیته همکاری های استانی را قرارگاه فرهنگی هر استان دانست و تصمیمات فرهنگی برای دانش آموزان را تقویت زیرساخت فرهنگی کشور برشمرد.

وی، عدم هماهنگی‎های کامل میان مجموعه‎های فرهنگی و آموزش و‌ پرورش را آسیب زا دانست و نسبت به اقدام سریع همه مراکز در برطرف نمودن نیاز فرهنگی مدارس تاکید کرد.

 حجت الاسلام درودی، معاون امور استان‎های دبیرخانه ستاد کمیته همکاری‎ها هم با ارائه گزارشی از سابقه، فعالیت‎ها و برنامه‎های ستاد، دلیل تشکیل این ستاد را نظام‎مند کردن حضور روحانیت در مدارس دانست و حضور روحانیت در مدارس را موجب ایجاد فضای امنیت اخلاقی برای دانش آموزان برشمرد.

حجت الاسلام درودی همچنین سند بنیادین آموزش و پرورش را مهم دانست و نقش آگاهی مسئولین از محتوای سند را در تحقق آن در آموزش و پرورش اساسی خواند‌.

در ادامه این هم اندیشی ، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی امام جمعه کرمان و رییس کمیته همکاری های استان با  تشکر از تشکیل این جلسه، آموزش و پرورش را از مهمترین ارگان‎های کشور دانست و تامین نیروی کشور را از وظایف این ارگان خواند.

نماینده ولی فقیه در کرمان، تربیت را مهمتر از تعلیم برشمرد و آموزش را زیرمجموعه مباحث تربیتی دانست و گف؛خروجی آموزش وپرورش مناسب است  ودلیل  کاستی‎های موجود عدم هماهنگی آموزش پرورش و دیگر ارگان‎های فرهنگی است و نباید تنها آموزش و پرورش را مسئول کاستی ها دانست .

وی، تشکیل کمیته همکاری‎ها را مناسب ارزیابی کردو گفت ؛ به نتیجه رساندن موضوعات مصوب در جلسات کمیته مهمتر از اصل تشکیل کمیته است و ایجاد حلقه میان تصمیم گیران و عمل کنندگان در این  ضروری است .

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی وجود سه ضلع کادر متدین، مربی متعهد و متقی و متن آموزشی متناسب را  موجب مدیر حوزه علمیه کرمان دانست.

در پایان، حجت الاسلام درودی، معا ون استان ها ی دبیر خانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، حکم حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به عنوان رئیس کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان کرمان، با امضای آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش  را به وی اعطا کرد.

بر پایه این گزارش در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد، حجت الاسلام حسین درودی و آقای علیرضا رحیمی معاونان «استان ها» و «برنامه ریزی و پژوهش»  دبیر خانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی مدیر حوزه علمیه کرمان، علی جلالی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام عباس رضایی معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان، محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش، خانم مرادی معاون فرهنگی پرورشی و حجت الاسلام اصغر سالار حسینی، دبیرکمیته همکاری‎ها در کرمان حضور داشتند.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد