Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌ها مطرح کرد :

به دنبال کارهای موازی در آموزش و پرورش نیستیم /در صدد اجرای طرح های نو و انجام نشده هستیم

شناسه مطلب: 10268
زمان انتشار: چهارشنبه 03 آبان 1396 ساعت 13:45

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ها گفت: 2 هزار و 700 روحانی در مدارس کشور فعالیت دارند و امید است این عدد ارتقا پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری‌ها، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی طی سخنانی در کمیته استانی ستاد همکاریهای حوزه و  آموزش و پرورش در استان زنجان از وجود ۱۱۰ مدرسه یک دانش آموزی در کشور خبر داد و افزود: هیچ نقطه کوری برای تعیلم و تربیت در کشور وجود ندارد.
وی اظهارداشت:  ۱۱ سال از عمر همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش می‌گذرد و پس از سفر مقام معظم رهبری به قم و تاکید ایشان به حضور موثر این نهاد تعامل این دو دستگاه افزایش یافته است.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌ها باید سه منبع در نظر گرفت که منابع ناپایدار، نیمه پایدار و پایدار انواع این منابع بوده و باید بر منابع پایدار سرمایه‌گذاری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی از فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ روحانی در مدارس کشور خبر داد و افزود: به دنبال کارهای تکراری و موازی در مدارس نیستیم و برای انجام فعالیت‌های نو و بدون پیشینه در مدارس تلاش می کنیم.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به سهمیه ۵۰۰ نفری سرباز طلبه در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت:این ظرفیت بسیار مطلوب بوده و باید از آن استفاده شود و باید برای فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی به دنبال خلاقیت و نوآوری در مدارس بود.
وی در ادامه سند بنیادین را ملاک فعالیت‌های آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: این سند قانون اساسی این وزارتخانه محسوب می‌شود و همه در صدد رشد و تعالی آن هستیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌ها برای مشارکت طلبی و همکاری با آموزش و پرورش همین سند همکاری حوزه‌های علمیه و آموز ش و پرورش است، عنوان کرد: این دو دستگاه با داشتن جامعه هدف قابل توجه خود توانسته است همکاری مطلوبی با هم داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه جلسات کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه با حضور اعضا برگزار شود، عنوان کرد: باید اعضا اقدام به مطالعه دستورالعمل‌های این کمیته داشته باشند تا موضوعات با همسویی بیشتری دنبال شود.
وی بر لزوم پیش‌بینی کارگروه‌های تخصصی در ذیل کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمی تاکید کرد و گفت: باید این جلسات خروجی داشته باشد و موضوعات پیش از طرح در کمیته چکش‌کاری شود.
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌ها باید سه منبع در نظر گرفت، عنوان کرد: منابع ناپایدار، نیمه پایدار و پایدار انواع این منابع بوده و باید بر منابع پایدار سرمایه‌گذاری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در استان زنجان را یکی از کمیته‌های موفق در کشور خواند و گفت: امید است، با برگزاری این جلسات بهبود کیفیت آموزش‌ها شتاب بیشتری گیرد.

وی بر لزوم پیش‌بینی کارگروه‌های تخصصی در ذیل کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: باید این جلسات خروجی داشته باشد و موضوعات پیش از طرح در کمیته چکش‌کاری شود و آموزش و پرورش در استان زنجان یکی از کمیته‌های موفق در کشور است و باید بیشتر تقویت شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش از تحصیل ۱۳ میلیون دانش آموز وفعالیت بیش از یک میلیون فرهنگی در سطح کشور خبر داد و گفت: دستگاه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجتماعی در جامعه است و تقویت ارزشهای دینی در این مجموعه خروجی خوبی را به دنبال دارد و با احتساب خانواده های دانش آموزان و شاغلین در آموزش و پرورش این جامعه ۴۰ میلیونی باید از دانش محوری به تربیت محوری گرایش پیدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود: نماز یک تکلیف عمومی و همگانی است و باید دستگاههای فرهنگی برای تقویت فریضه نماز جدی باشند.

ظهر امروز انجام می شود:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی می‌شود

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش قم از فعالیت‌های طلاب طرح امین

اللهم اهل الکبریا و العظمه...

بشارت های اهل بیت در روز عید فطر